Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
nieokreślona
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Dział dla Dorosłych
(1)
Dział dla Młodzieży NASTKA
(2)
Autor
Dziuba Jerzy
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Kostyra Henryk
(1)
Szklarczyk Mirosław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Język
polski
(2)
Temat
Pedagogika
(1)
Powietrze
(1)
Żywność
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 664
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Kategorie badawcze współczesnej pedagogiki mają status autonomiczny - są skutkiem rozwoju tej dyscypliny naukowej, mogą mieć byt przekraczający daną dyscyplinę - na przykład kategoria "wykształcenie", która zawiera zarówno aspekt pedagogiczny, jak i historyczny, ekonomiczny czy socjologiczny, może przenikać do pedagogiki z obszarów badawczych innych nauk. Kategorie autonomiczne pedagogiki będące przedmiotem analiz różnych autorów, a więc dosyć dobrze opracowane na gruncie wielu subdyscyplin pedagogicznych, nie są przedmiotem rozważań w niniejszej pracy. Kategorie tak wykraczające ponad pedagogikę zakresem problematyki, jak też stanowiące przedmiot badań innych dyscyplin naukowych, aczkolwiek niezwykle ważne, wykraczają poza zainteresowania autora niniejszej pracy. I one również nie są podejmowane w książce. Przedmiotem analiz w tej pracy są niektóre kategorie badawcze przenikające do pedagogiki z innych nauk, mające odrębną tradycję na gruncie tamtych właśnie dyscyplin wiedzy, kategorie stające się ważnymi inspiracjami dla budowania teorii pedagogicznych. Szczegółowiej omawia się tu następujące kategorie: odpowiedzialność, która wywodzi się z etyki i filozofii moralnej; samorealizację - przeniknęła do pedagogiki z psychologii i filozofii; wyobraźnię - mającą zarówno tradycję filozoficzną, jak też psychologiczną; kategorię twórczości i podmiotowości - zakorzenione i w psychologii, i w filozofii; kategorię tolerancji - obecną dotąd w socjologii i filozofii moralnej. Poszczególne kategorie omawiane są według następującego planu: po kilku zdaniach wprowadzenia następuje próba zdefiniowania pojęcia, następnie przywołuje się jego filozoficzne, psychologiczne lub socjologiczne inspiracje i odniesienia teoretyczne, a w części końcowej wskazuje się na znaczenie danej kategorii w rozwoju pedagogiki. Podręcznik ten pomija materiał zawarty w skrypcie pt. "Teoria wychowania". Powstały zatem dwa komplementarne opracowania przeznaczone dla studentów pedagogiki oraz kierunków nauczycielskich wyższych uczelni jako materiał pomocniczy do ćwiczeń z pedagogiki ogólnej i teorii wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 502/504
Inwentaryzacja zbiorów
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej